Wednesday, 9 November 2011

surat terakhir...

salam...

buat yang tersayang, mungkin saat kau baca surat ini aku pasti bukan lagi di hati kau.dan juga mungkin dah berada jauh dari mata dan ingatan kau...maaf andai coretan berjela yang bakal kau baca ini akan mnguris hati kau...tapi ini je cara yg aku ada untuk aku luahkan semuanya sebelum aku benar-benar pergi dan lepaskan kau.

sayang...
adakah kau masih ingat saat pertama kali kau dan aku bersua..waktu tu aku hanya mengenali kau hanya sbg kawan kepada abang aku.tak lbh dr itu.kau juga xmengenali aku.tp sayang,kau percaya tak..otw blk tu aku tnya siapa nama kau.ms tu aku hanya boleh kata dlm hati...

"owh..kau ke tuttt...yg sllu abg dok cte2 tu''

sayang...
lepas tu kerap jgk aku dgr crite ttg kau.sampailah satu hari...kau muncul dpn aku.abang kate kau dah single.so sbb tu agaknya kau mula mencari kawan baru.aku suka cara kau sayang.kau setia...sejak dari tu hari2 aku berubah menjadi seperti pelangi di langit yg muncul saat selepas hujan turun.bahagia sayang.tapi kau tak tahu...

sayang....
saat pertama kite berdating...kite hanya dating kat kedai mamak je.kau order roti canai dan aku order roti bakar.tapi kenangan itu xpernah aku buat sebelum ni...kalau kau perasan,mata aku xberani bertentang dgn kau.itu petanda pertama....tp kau xprasan.

sayang...
sejak tu nama kau sllu ada di bibir aku..tiap saat aku rindu.tapi kau xtahu.pada aku kalau aku ckp pasti kau jd xtentu..aku taknak kau gelisah kerana aku rindu..sayang,kau tahu..setiap kali kau mms pic kau.mesti aku tersenyum...alahai rindunya.tapi aku taknak jumpa selalu...aku takut nanti kau jemu.

sayang...
walaupun kita xselalu kluar..tp aku ingat semuanya.kau ingat? rasanya xkot...tiket wayang kite berdua masih rapi dalam simpananku..kad ucapan comel yang kau hadiahkan beserta bunga waktu hari jadi aku masih aku simpan...kadnya kecil,tapi ayatnya bermakna..terima kasih sayang.itu 1st time dapat bunga.tapi kau xtahu..

sayang...
kau lelaki kedua yang berkesempatan jumpa mak dan ayah aku.prinsip hidup aku.lelaki yang jmpa mak dan ayah aku tu bukan calang-calang...paling tidak mesti ada istimewanya dia berbanding yg lain.kau tak tahu buka puasa tu aku yang planning....

sayang...
satu hari kau tiba-tiba diamkan diri...rupa2nya kau berkecil hati.
kau kate aku hanya cari kau bile aku sendiri,bila aku sedih....tak sayang!..tak betul tu.mungkin pada kau aku begitu,tp sebenar2nya kau lah insan yang amat penting dlm hidup aku sayang.bahu kau yang sentiasa aku perlukan saat aku sedih.pujukan manja kau yang aku damba saat aku stress dan tertekan.kau xtahu semua tu...malam tu puas aku terangkan knp aku taknak serius dgn kau.sampai nangis2 aku explain..tp alhamdulillah kau faham...kau janji kau tggu aku.tuhan yg tahu masa tu perasaan aku....bersyukur aku sbb kau terlalu memahami aku....

sayang...
bila waktu dan masa nya tiba...aku berusaha untuk menjadikan hari yang bermakna antara kita sebagai hari paling indah di abad ini....aku berusaha menahan mulut jahat aku ni dari berterus-terang...payah kau tahu sayang.tak sabarnya nak bagi tau kau...''sayang,i ready to be ur love'' dari hari ke hari aku bersabar...aku pujuk hati ni untuk simpan rahsia sehinggalah smpi hari yang aku plan.

sayang...
allah tu maha berkuasa.betul kata org.kita hanya mampu merancang,tp tuhan yang menentukannya.walaupun mmg hati aku sejak 2 menjak tu xbrape sedap..tp aku percayakan kau sayang.aku pegang kata kau yg kau tunggu aku...tp hari yang dinanti akhirnya tiba..kau berterus terang yang hati kau kini dah kau serah pada insan lain...ya allah,masa tu aku bertahan untuk tidak mengalirkan air mata depan kau.tapi gagal.....aku menangis jugak dan aku luahkan semua planning aku untuk suprise kan kau tu...tak sangka sayang...sedih.tp aku redha..hari tu berakhir dengan seribu kisah sedih antara kau dan aku.apa yang terjadi hari tu akan terus tersemat di hati aku sampai bila2 dan aku berharap kau jugak akan mengingatinya...

sayang...
kau berjanji..kau akan menghargai aku sebagai kawan..bersumpah untuk menghargai semua itu selama-lamanya....tp hari ini..selepas apa yang aku lalui..kau putuskan dan berharap untuk tidak mahu berjumpa aku lagi..sekali lagi sayang...kaki yang semakin kuat utk melangkah ini,kau limpahkan dengan air mata...aku jatuh sekali lagi sayang.kau tak tahu.....

sayang....
aku mungkin berbeza dengan perempuan yang pernah kau kenal..
aku tak suka buat orang kecewa kerana dipermainkan aku...
aku tak sanggup ambil risiko sekiranya aku tahu aku xmampu beri seluruh hati dan jiwaku..
ada perkara yang perlu aku dahulukan, ada yang perlu aku selesaikan...sepertimana yang aku janji..itu yg aku akan tunaikan..dulu aku mengaku aku sayangkan kau.kau sendiri tahu,hanya kau lelaki dalam hidup aku..tp terus terang aku minta masa untuk aku laksanakan semuanya dlu.Insyaallah aku kata,aku setia menyintai kau sayang..

tapi itulah realiti hidup
kau pergi juga...

aku redha..
aku pasrah...
andai ini ketentuan hidup aku..
aku perlu belajar untuk bangkit semula..
semoga doa aku dimakbulkan ALLAH s.wt..

YA ALLAH, KUATKANLAH DIRIKU UNTUK MEMADAMKAN CINTA KU PADANYA.......amin

dengan nama ALLAH yang maha ESA.....hari ini 9.11.2011...aku lepaskan kau dari hati aku ~

maafkan aku..halalkan semua kasih sayang yang pernah kau hadiahkan pada aku dulu...
berbahagialah kau sayang...aku akan sentiasa mendoakan kau..
yang benar,
yang pernah dicintai kau...


video


p/s: surat nukilan dari sape tah la...ikut suka kot.cb share sbb xde cite nak story kt blog
^_^

wink
sowiii ek

bye

No comments: